nieuw1

Blue Control brilleglazen voor extra comfort in een digitale wereld

Dankzij apparaten als smartphones, tablets, laptops en flat screen-tv's kunnen we thuis cursussen volgen op onze laptop, skypen met familie in Brazilië, liggend op de bank Facebook en Twitter volgen, gamen en een schat aan informatie verzamelen op internet.

Van vroeg tot laat gebruiken we digitale media om te werken, te leren en te ontspannen. Uit onderzoek is gebleken dat ruim één derde van de volwassenen 4 tot 6 uur per dag gebruik-maakt van digitale media. Voor 14% van de volwassenen is dat zelfs tussen de 10 en 12 uur per dag. De vele uren dat we digitale media gebruiken, doen we een groot beroep op onze ogen.

 

In het algemeen hebben beeldschermen één ding gemeen: ze stralen allemaal een hoge intensiteit blauw licht uit, ook bekend als hoogenergetisch zichtbaar licht. Blauw licht is weliswaar een natuurlijk verschijnsel – het zit ook in daglicht en helpt ons om wakker te blijven – maar buitensporige hoeveelheden kunnen vanwege de hoge intensiteit leiden tot overbelaste ogen, vermoeidheid en slapeloosheid. Onderzoek toont aan dat 83% van de brildragers last heeft van zijn ogen bij het gebruik van beeldschermen.

 

HOYA BlueControl is een transparante coating voor brillenglazen die het blauwe licht dat door beeldschermen wordt uitgestraald neutraliseert, waardoor vermoeidheid en overbelasting van de ogen wordt voorkomen. Bijkomende voordelen zijn vermindering van de lichtschittering en een scherper contrast. Ogen blijven niet alleen in een betere conditie, maar kijken wordt comfortabeler en kleuren krijgen een natuurlijker karakter.

 

BlueControl wordt aangeboden in combinatie met de ongeëvenaarde Hi-Vision LongLife

anti-reflectie coating van HOYA. Deze duurzame coating is tot zeven keer krasbestendiger dan standaard coatings en bovendien super vuil-, vet-, stof en waterafstotend.

 

 

 

© Copyright 2013. All Rights Reserved.